Tesla, güvenlik sorunlarıyla ilgili geri çağırma işlemlerine alışkın ve şimdi listesine bir yenisini daha ekliyor. Şirket, emniyet kemeri uyarı sistemiyle ilgili bir sorun nedeniyle 125.227 aracı geri çağırıyor. Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi’ne (NHTSA) göre, sürücünün emniyet kemeri takılı olmasa bile uyarı ışığı ve sesli uyarı aktif olmayabiliyor. Bu arıza, federal güvenlik gereksinimlerini ihlal ediyor ve kişilerin yaralanma riskini artırıyor.
Geri çağırma, 2012-2024 Model S, 2015-2024 Model X, 2017-2023 Model 3 ve 2020-2023 Model Y araçlarını kapsıyor. Sorunu çözmek için Tesla, sensör sistemini koltuk ağırlığı yerine kemer tokasının takılı olup olmadığına ve aracın açık olup olmadığına bağlı hale getirecek. Bu güncelleme, Haziran ayında başlayacak olan bir kablosuz güncelleme ile gerçekleştirilecek. Güncelleme sadece ABD pazarında değil Avrupa ve Türkiye’de de yapılacak. Eğer yukarıdaki modellerden birine sahipseniz Tesla Türkiye iletişime geçip randevu kaydı oluşturabilirsiniz.
Tesla, Aralık ayında iki yıllık bir NHTSA soruşturmasının ardından Otomatik Pilotsistemi güvenlik sorunları nedeniyle iki milyondan fazla aracı geri çağırmıştı. Bu yılın başlarında ise Ocak ayında Tesla, 2023 model 200.000 Model S, X ve Y aracını, aracın geri vitesinde olduğu sırada geri görüş kamerasının çalışmamasına neden olan bir yazılım sorunu nedeniyle geri çağırdı. Bu araçlar, şirketin 2023 üretiminin %10’undan fazlasını oluşturuyor. Nisan ayında ise Tesla, gaz pedalının gevşeyebileceği tespit edildikten sonra 3.878 Cybertruck aracı geri çağırdı.
Tesla’nın sık sık geri çağırma işlemleri yapması, araçlarının güvenliği konusunda bazı endişeleri beraberinde getiriyor. Şirket, bu sorunları çözmek için çeşitli güncellemeler ve yenilikler yaparken, araç sahiplerinin güvenliğini ön planda tutmayı amaçlıyor. Ancak bu tür sorunların tekrarlanması, kullanıcıların Tesla’ya olan güvenini sarsabilir.